Podstawowe informacje o budżecie
Podstawowe informacje o budżecie
Podstawą gospodarki finansowej Zespołu Szkół nr 12 w Koszalinie – jako samorządowej jednostki budżetowej – jest budżet, czyli plan finansowy dochodów i wydatków na dany rok kalendarzowy, zatwierdzony przez organ prowadzący – Gminę Miasto Koszalin.
Zasady dotyczące gospodarki finansowej Zespołu Szkół nr 12 wynikają z ustawy o finansach publicznych oraz wydanego na jej podstawie szeregu rozporządzeń wykonawczych.
Dochody i wydatki budżetu jednostki planowane są i wykonywane według podziałek klasyfikacji budżetowej, tj. z uwzględnieniem działów i rozdziałów, które określają rodzaj działalności oraz paragrafów wskazujących ekonomiczny charakter (przedmiot) osiąganych dochodów i realizowanych wydatków.
Budżet Zespołu Szkół nr 12 w Koszalinie utworzony został w podziale na następujące działy i – w dalszej kolejności – rozdziały:
1) 758 – Różne rozliczenia (tylko w zakresie dochodów):
- 75814 – Różne rozliczenia finansowe;
2) 801 – Oświata i wychowanie:
- 80102 – Szkoły podstawowe specjalne,
- 80107 – Świetlice szkolne,
- 80113 - Dowożenie uczniów do szkół,
- 80134 – Szkoły zawodowe specjalne,
- 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,
- 80195 – Pozostała działalność;