Podstawowe informacje o budżecie

Podstawowe informacje o budżecie

 

Podstawą gospodarki finansowej Zespołu Szkół nr 12 w Koszalinie – jako samorządowej jednostki budżetowej – jest budżet, czyli plan finansowy dochodów i wydatków na dany rok kalendarzowy, zatwierdzony przez organ prowadzący – Gminę Miasto Koszalin.

Zasady dotyczące gospodarki finansowej Zespołu Szkół nr 12 wynikają z ustawy o finansach publicznych oraz wydanego na jej podstawie szeregu rozporządzeń wykonawczych.

Dochody i wydatki budżetu jednostki planowane są i wykonywane według podziałek klasyfikacji budżetowej, tj. z uwzględnieniem działów i rozdziałów, które określają rodzaj działalności oraz paragrafów wskazujących ekonomiczny charakter (przedmiot) osiąganych dochodów i realizowanych wydatków.

 

Budżet Zespołu Szkół nr 12 w Koszalinie utworzony został w podziale na następujące działy i – w dalszej kolejności – rozdziały:

1)      758 – Różne rozliczenia (tylko w zakresie dochodów):

  • 75814 – Różne rozliczenia finansowe;

2)      801 – Oświata i wychowanie:

  • 80102 – Szkoły podstawowe specjalne,
  • 80107 – Świetlice szkolne,
  • 80113 - Dowożenie uczniów do szkół,
  • 80134 – Szkoły zawodowe specjalne,
  • 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,
  • 80195 – Pozostała działalność;

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Bednarska-Baran Anna
(2008-07-01 10:30:40)
Ostatnio zmodyfikował:
Młodzik Magdalena
(2023-03-09 11:37:17)